مقاله ها

تعداد آیتم ها در هر صفحه
1200 میلیارد گردش مالی صنعت مُد در ایران
1200 میلیارد گردش مالی صنعت مُد در ایران

صنعت مُد به عنوان جذاب ترین و یکی از رقابتی ترین صنایع در سطح جهان می باشد. بیش از 1200 میلیارد دلار گردش مالی سبب شده تا بسیاری از کمپانی ها و سرمایه گذارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت حضور داشته باشند. در ترکیه بیش از 30 درصد صنایع کوچک و متوسط در حوزه مُد فعالیت می کنند. این صنعت به طور متوسط با افزایش 100 میلیارد دلاری در طول هر سال شاهد رشد چشمگیری بوده است. گردش مالی صنعت مُد در ایران حدود 6 میلیارد دلار است که سهم عمده ای از آن به صورت قاچاق و تولید زیر زمینی و عرضه برند های تقلبی می باشد. تمرکز سرمایه گذاری در صنعت مُد بیشتر در کشورهای در حال توسعه مانند چین، سنگال، ترکیه، برزیل، پاکستان و ... می باشد. شرکت های مطرح با تمرکز و مدیریت برند سعی در حفظ و توسعه کسب وکار خود دارند. تمرکز این غول های صنعت مُد بر روی طراحی، نوآوری، خلق ارزش و مدیریت برند می باشد. حضور در فشن شوهای مطرح،  کمپین های تبلیغاتی، جشن های خیریه، مدیریت روابط عمومی و ... بخش عمده فعالیت های این کمپانی ها می باشد. اکثر این شرکت ها بخش تولید محصولات خود را در کشورهای کمتر توسعه یافته برون سپاری می کنند اما مهمترین اقدام آنها تعیین استانداردهای سخت گیرانه جهت تولید محصولات مد نظر می باشد. یکی از مهمترین اقدامات در جهت توسعه کسب وکارهای صنعت مُد برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، الگو برداری از دانش کشورهای دارای سبک، برگزاری جشنواره ها و مسابقات طراحی با استاندارد های بین المللی و البته برنامه ریزی کلان در این صنعت توسط متولیان این صنعت می باشد.

جزئیات
25 مرداد 1397